CU O ŠKODA 4x4, CÂȘTIGI PARIUL CU ZĂPADA
Cu o ŠKODA 4x4, nu trebuie să vă faceți griji în legătură cu dificultățile condusului pe timp de iarnă. Dimpotrivă, drumurile acoperite cu zăpadă pot deveni chiar distractive.
Cu o ŠKODA 4x4, nu trebuie să vă faceți griji în legătură cu dificultățile condusului pe timp de iarnă. Dimpotrivă, drumurile acoperite cu zăpadă pot deveni chiar distractive.
Sistemul de tracțiune integrală cu care sunt echipate mașinile ŠKODA 4x4, este foarte util în situațiile cotidiene. Spre exemplu, atunci când porniți la drum, acesta transmite cuplului direct pe suprafața de rulare și asigură tracțiunea pe toate roțile. Iar dacă vă deplasați pe drumuri noroioase, aveți certitudinea că, spre deosebire de transmisiile pe o singură punte, veți ajunge cu bine de cealaltă parte.
Veți fi foarte încântați de tracțiunea integrală pe timp de iarnă, când drumurile sunt acoperite de zăpadă și gheață, iar roțile încep să alunece. Pentru mulți șoferi, aceasta este un chin prin care ar prefera să nu treacă. Totuși, cu tracțiunea integrală, vă puteți chiar bucura la volan în condițiile iernii.
Hans-Joachim Stuck, câștigătorul mai multor curse de anduranță la Le Mans și Nürburgring și un fost șofer de Formula 1, ne-a împărtășit sfaturile și trucurile sale la volan. Vedeți aici câteva sfaturi utile de la acest șofer cu o experiență excepțională, cunoscut susținător al tracțiunii integrale și deținătorul unui ŠKODA KAROQ.
Evident, e nevoie de cea mai mare fluiditate posibilă. Nu bruscați volanul, frânați în timp util și utilizați cu grijă pedala de accelerație. Trebuie să simțiți mașina, să știți cum acționează inerția asupra acesteia, cum se transferă greutatea pe șasiu, care osie alunecă și ce roată se rotește. După cum spune însuși Stuck: "Conducerea pe zăpadă și gheață se apropie foarte mult de curse, pentru că vă ocupați întotdeauna de limitele mașinii și ale anvelopelor."
Multitudinea de sisteme electronice de stabilitate, combinată cu modul de conducere pe zăpadă, vă asigură spatele și vă va ajuta să mențineți controlul chiar și în situații dificile. Pe de altă parte, dacă treceți la un mod mai sportiv pentru rotiri și derapaje mai mari, veți descoperi distracția din norii de zăpadă pe care îi veți ridica.
Inutil să spunem că o ŠKODA 4×4 nu se teme de experiențele off-road, chiar și prin zăpadă. Ca și în cazul conducerii pe șosea, atunci când sunteți off-road, fluiditatea, estimarea corectă a vitezei și manevrabilitatea sunt esențiale. Roțile trebuie să fie în rotație constantă, deoarece dacă se blochează sau se rotesc, nu veți putea controla în mod activ mașina.
Activarea modului de conducere off-road, poate fi de mare ajutor, deoarece permite mașinii să depășească obstacole care altfel ar fi insurmontabile. Și dacă nu sunteți sigur ce anume vă așteaptă înainte, nu ezitați să ieșiți din mașină și să mergeți o parte din drum pe jos, acest lucru este mai ușor decât să vă scoateți mașina din zăpadă în cazul unui incident. "Dacă știi care este potențialul mașinii tale și care sunt limitele sale, vei putea să te bucuri pe deplin de ŠKODA ta 4×4", explică Stuck.