OPTIKON AI - aplicația care eficientizează procesul de distribuție ŠKODA AUTO
ŠKODA AUTO Logistics optimizează utilizarea spațiului containerelor cu ajutorul inteligenței artificiale.
- Capacitate maximă de încărcare: aplicația AI OPTIKON identifică cea mai eficientă plasare a paleților de dimensiuni diferite în containerele de marfă
- Eficiență sporită și emisii mai mici: optimizarea are ca rezultat trei metri cubi spațiu suplimentar pe unitate, economisind companiei 151 de transporturi de containere și 80 de tone de emisii de CO2 în primele șase luni ale anului
- Inteligență artificială: OPTIKON învață din fiecare proces de încărcare și se bazează pe expertiza personalului ŠKODA AUTO care lucrează în depozitul de piese
Toată lumea cunoaște clasicul joc pe computer în care scopul este de a arunca bucăți de diferite forme într-un spațiu dat, fără a lăsa goluri. Logisticienii ŠKODA se confruntă cu o sarcină similară atunci când încarcă un container maritim de 40 de picioare. Acum ei însă sunt ajutați de OPTIKON AI - o aplicație care utilizează tehnologii de inteligență artificială: aplicația AI calculează cum și în ce cantitate trebuie încărcate diferite tipuri de paleți pentru a maximiza capacitatea de încărcare a containerului. Acest lucru a permis ŠKODA să economisească 151 de transporturi de containere și 80 de tone de emisii de CO2 numai în primele șase luni ale anului 2020.
David Strnad, Șeful compartimentului de logistică ŠKODA AUTO, a declarat: „Această aplicație AI este un pas major de dezvoltare pe drumul nostru către digitalizarea logisticii și a proceselor noastre de lucru. Proiectul OPTIKON facilitează munca angajaților din depozitul de piese, reducând în același timp costurile noastre de transport. Mai mult, ne-a permis să reducem emisiile de CO2, deoarece acum expediem containerele pline. Prin urmare, OPTIKON are, de asemenea, un impact pozitiv asupra strategiei noastre de mediu Green Future. ”Există un număr nesfârșit de modalități de a încadra paleții de dimensiuni diferite într-un container, ceea ce face ca încărcarea să fie o sarcină dificilă pentru logisticieni. Acest lucru este și mai complicat de faptul că, în fiecare zi, paleții disponibili pentru expediere în depozitul de piese au dimensiuni diferite. Aplicația OPTIKON - care a fost dezvoltată în comun de ŠKODA AUTO Logistics și ŠKODA IT și al cărei nume este o combinație de optimizare și termenul ceh „KONtejner” - ajută la rezolvarea acestei provocări folosind AI. Programul calculează modul în care trebuie încărcați diferiții paleți pentru a utiliza la maximum capacitatea fiecărui container.
Klaus Blüm, șeful ŠKODA IT, a adăugat: „OPTIKON ilustrează modul în care folosim industria 4.0 și tehnologiile de inteligență artificială la ŠKODA AUTO pentru a face tot ce facem și mai eficient. Atunci când se determină modul în care trebuie plasate articolele respective pentru a maximiza spațiul containerului, aplicația include până la 400 de tipuri de paleți în calculele sale. Mai mult, programul echilibrează și distribuția greutății în container și verifică dacă transportul va fi expediat în timp util. ”Departamentul de logistică ŠKODA AUTO folosește OPTIKON din noiembrie 2019, în special pentru încărcarea containerelor care sunt expediate la Nijni Novgorod. În plus față de componentele caroseriei, materialele de producție, precum adezivii, sunt livrate și în Rusia de la Mladá Boleslav. Utilizarea OPTIKON a permis ŠKODA AUTO să economisească 151 de transporturi de containere și 80 de tone de emisii de CO2 numai în primele șase luni ale anului 2020.În ceea ce privește punctele tehnice, programul folosește metode de analiză matematică combinatorie pentru a găsi diverse soluții la ceea ce este cunoscută sub numele de „problema rucsacului”. Se adresează întrebării cu privire la modul în care anumite obiecte pot fi încorporate în mod optim într-un spațiu limitat. În timp ce problema clasică a rucsacului ține cont doar de greutatea și valoarea articolelor care urmează să fie ambalate, OPTIKON ia în considerare, de asemenea, spațiul pe podea, volumul articolului de transport și momentul în care mărfurile trebuie expediate.
Inteligența artificială este un pilon cheie al strategiei de digitalizare a ŠKODA AUTO
Tehnologiile bazate pe inteligența artificială îndeplinesc funcții cognitive de care altfel sunt capabili doar oamenii. Astfel de programe pot interacționa cu mediul lor, pot percepe și cântări fapte, rezolva probleme și chiar îndeplini sarcini creative. Fiind una dintre pietrele de temelie ale Strategiei 2025 a companiei, inteligența artificială joacă un rol cheie pentru ŠKODA AUTO în progresul continuu al digitalizării. Pentru producătorul ceh de mașini, acest lucru se aplică nu numai produselor și proceselor, ci și serviciilor în care tehnologiile AI contribuie la îmbunătățirea experienței clienților.