ŠKODA Design creează deja pentru a zecea oară trofeele Tour de France
Cupele Tour de France din acest an au din nou un design spectaculos, inspirat din arta prelucrării cristalului de Boemia. Trofeul este influențat de cubismul cehesc, dar și de lumea digitală
În 20 septembrie, când câștigătorii Tour de France vor ajunge pe faimosul bulevard Avenue des Champs-Elysées din Paris, vor fi anunțați și câștigătorii diferitelor categorii. Anul acesta, ŠKODA Design creează deja pentru a zecea oară trofeele Tour de France. Alain Favey, membru al Consiliului de Administrație ŠKODA, responsabil pentru Vânzări și Marketing va înmâna cupa câștigătorului la puncte.
Designerul ŠKODA AUTO, Peter Olah, a explicat: ”Arta tradițională a cristalului de Boemia ne-a inspirat și de această dată în conceperea designului trofeelor pentru câștigătorii Tour de France. Modelul geometric minimalist dă impresia că trofeul crește din sine însuși. Creăm designul cupelor încă din 2011, iar cupele au devenit un simbol reprezentativ al competiției.”
Anul acesta, trofeele cu o înălțime de 60 de centimetri și greutatea de 4 kilograme au fost realizate din sticlă verde și sticlă incoloră, fiind caracterizate de modelul rectangular ce se mărește de jos în sus. Acest design unic a fost inspirat de arta cehească a prelucrării cristalului, dar și de designul digital. Forma obiectului este dată de rețeaua compusă din numeroasele sale puncte.
Pentru finisajele precise ale modelului geometric detaliat au fost necesare mâinile experimentate ale artiștilor cehi. Rezultatele sunt adevărate opere de artă, ieșite din atelierul companiei cehești Lasvit, care a colaborat în acest sens cu designerul ŠKODA AUTO Peter Olah. Un alt detaliu interesant: când priviți prin sticlă, reflexiile luminii creează un spectacol fascinant de linii intersectate, accentuat de interacțiunea dintre lumini și umbre.
Cea de-a 107-a ediție a Tour de France a început cu Grand Depart în 29 august, de pe coasta sudică franceză, din Nisa. Când cei aproximativ 180 de rideri vor trece linia de finiș în 20 septembrie, ei vor fi finalizat 21 de etape, parcurgând în total 3.470 de kilometri.
ŠKODA AUTO este de 17 ani partenerul principal oficial al Tour de France și în cadrul acestui parteneriat pune la dispoziția organizatorilor turului aproximativ 250 de automobile. De asemenea, ŠKODA sponsorizează tricoul Verde pentru câștigătorul la puncte.